| Links in het bovenstaande document |
Link nummer | URL | Tekst |
| 1 | eduratio.be/ wieishb.html | Hoogbegaafdheid of leervoorsprong? |
| 2 | eduratio.be/ mystmeest.html | Hoogbegaafdheid: vroeger en nu |
| 3 | eduratio.be/ hz2007.pdf | De evolutie in Renzulli's visie, van drie cirkels tot het nemen van beslissingen: 1977-2005 (zie p. 3-4) |
| 4 | eduratio.be/ dullemond2009.html | Scriptie Janneke Dullemond: overzicht |
| 5 | eduratio.be/ dullemond2009.pdf | Scriptie Janneke Dullemond: volledige tekst |
| 6 | eduratio.be/ eschrift15.html | Hoogbegaafdheid als levenslange eigenschap? |
| 7 | eduratio.be/ dta.html | EduRatio's Doortoetsactie (DTA): overzicht |
| 8 | eduratio.be/ dta2009.html | EduRatio's Doortoetsactie (DTA): de resultaten |
| 9 | eduratio.be/ dtaproc.html | EduRatio's Doortoetsactie (DTA): gevolgde procedure |
| 10 | eduratio.be/ bekina20.html | Een voorbeeld van een politiek standpunt: toespraak van Frank Vandenbroucke t.g.v. 20 jaar BEKINA |
| 11 | eduratio.be/ 18okt2006.html | De reactie in het Vlaams Parlement op deze toespraak |
| 12 | eduratio.be/ hb19-10-2005.html | Toespraak van Frank Vandenbroucke in 2005 (met filmpje) |
| 13 | eduratio.be/ palaver.html | Vlaams Parlement: uitspraken van ministers sinds 1973 |
| 14 | eduratio.be/ hz2007.html | Hoorzitting Vlaams Parlement: tussenkomst EduRatio |
| 15 | eduratio.be/ polenquete.html | EduRatio vraagt de mening van de politieke partijen: lees hun antwoorden |
| 16 | eduratio.be/ eml_03092010.html | Minister Smet wil zich inzetten voor de sterke leerlingen. EduRatio vraagt hoe hij dat concreet wil doen |
| 17 | eduratio.be/ iqtest.html | IQ-tests |
| 18 | eduratio.be/ iqouders.html | IQ van ouders en kinderen: hoe hangen ze samen? |
| 19 | eduratio.be/ vpkloof.html | Verbaal-performaal kloof |
| 20 | www.ru.nl/ publish/ pages/ 612482/ de_wisc-rn_als_presenteerblaadje_doctoraalscriptie_judith_reuver.pdf | Scriptie van Judith Reuver over de V/ P kloof |
| 21 | www.srmhp.org/ 0202/ iq.html | Zin en onzin van IQ subtestanalyse |
| 22 | gcq.sagepub.com/ cgi/ reprint/ 50/ 1/ 7.pdf | WISC-III Verbal/ Performance Discrepancies Among a Sample of Gifted Children |
| 23 | eduratio.be/ dweck.html | Men moet oppassen met wat men aan een kind zegt bij testafnames (filmpje) |
| 24 | eduratio.be/ stappenplan.html | Stappenplan |
| 25 | eduratio.be/ mat.html | SiDi-R bestellen |
| 26 | eduratio.be/ mat.html | Genormeerde testen Begrijpend Lezen van Cor Aarnoutse bestellen |
| 27 | eduratio.be/ SiDi1.xls | Excel werkboek voor verwerking SiDi-R screening kleuters |
| 28 | eduratio.be/ SiDi2.xls | Excel werkboek voor verwerking SiDi-R screening lagere school |
| 29 | eduratio.be/ stapfaq.html | Stappenplan: veelgestelde vragen |
| 30 | eduratio.be/ somplex.xls | Formulieren voor administratie Somplex |
| 31 | eduratio.be/ plustaak.xls | Formulieren voor administratie Plustaak Taal |
| 32 | eduratio.be/ tve.html | BELANGRIJKE INSTRUCTIES voor afname van de TVE |
| 33 | eduratio.be/ huiswerk.xls | Excel bestand voor samenvatting huiswerk |
| 34 | eduratio.be/ mat.html | Lijst van materialen (met links naar producenten) |
| 35 | www.cito.nl/ onderzoek%20en%20wetenschap/ onderzoek/ ppon/ ~/ media/ cito_nl/ Files/ Onderzoek%20en%20wetenschap/ ppon/ cito_ppon_balans_35.ashx | Balans over leesstrategieën in het primair onderwijs (CITO 2007) |
| 36 | www.kohnstamminstituut.uva.nl/ pdf_documenten/ artikelBegrijpendLezen.pdf | Begrijpend lezen in het basisonderwijs: invloed van milieu en onderwijs (Kohnstamm Instituut) |
| 37 | www.nieuwsbegrip.be | Nieuwsbegrip België (2 niveaus) |
| 38 | www.nieuwsbegrip.nl | Nieuwsbegrip Nederland (5 niveaus) |
| 39 | eduratio.be/ https:/ / dl.dropbox.com/ u/ 67039430/ Aantrekkelijk_en_effectief_omgaan_met_leesstrategien.ppt | Effectief en aantrekkelijk omgaan met leesstrategieën (Kees Vernooy) |
| 40 | www.hanze.nl/ NR/ rdonlyres/ F5BF0C1C-753B-474C-8568-7F8239C21D73/ 0/ 10BegrijpendlezendWatwerktAD.pdf | Ontwikkelingen op het gebied van (begrijpend) lezen. wat werkt? (Kees Vernooy) |
| 41 | eduratio.be/ netpedopd.html | Pedagogische opdrachtsverklaringen |
| 42 | www.ond.vlaanderen.be/ edulex/ database/ document/ document.asp?docid=12254 | Decreet basisonderwijs - zie Artikel 8 |
| 43 | eduratio.be/ hbvisie.html | Inspiratie voor schoolwerkplan |
| 44 | eduratio.be/ wetten.html | Wetten |
| 45 | eduratio.be/ 18okt2006.html | Parlementair debat over gebruik zorg- en GOK-uren |
| 46 | www.ond.vlaanderen.be/ inspectie/ Opdrachten/ Doorlichten/ extra-info.htm#7 | Gebruik SES-lestijden: departement onderwijs |
| 47 | eduratio.be/ iqouders.html | IQ van ouders en kinderen: hoe hangen ze samen? |
| 48 | eduratio.be/ geboortemaand.html | Geboortemaandeffect |
| 49 | eduratio.be/ rekenbegrip.html | Rekenbegrip: normering volgens geboortemaand |
| 50 | eduratio.be/ versnelling1964.html | Meer lezen over versnelling uit het boek van Durr (1964) |
| 51 | eduratio.be/ dwecklinks.html | Meer lezen over mindsets en het werk van Carol Dweck |
| 52 | www.youtube.com/ watch?v=oFZAxX2ALUE | Experiment van Dweck, Nederlandse ondertitels |